29
sep
2025
Herboristenpenning
Sinds afgelopen vrijdag ben ik de trotse eigenaar van het diploma Meesterherborist bij Kruidencentrum de Sprenk! Na een intensieve periode van nieuwe kruidenkennis en vaardigheden opdoen, met en van docenten en studiegenoten leren en uitwisselen, de geneeskrachtige planten beter leren kennen en vooral ook mezelf opnieuw uitvinden, is de tussenstand opgemaakt: Het examen is achter de rug, de opdrachten behaald, de scriptie geschreven, het educatieve project uitgevoerd, de producten ontwikkeld en gemaakt en ik ben een hele bak met kennis en ervaring rijker. Dit diploma is het begin van mijn verdere ontdekkingstocht, want er valt nog zo ontzettend veel te leren!
Maar nu eerst even stilstaan bij dit moment. Om deze afgelopen periode te (illustr)eren hoort bij het diploma Meesterherborist een prachtige door de Sprenk zelfgeslagen herboristenpenning vol met symboliek. Speciaal voor deze gelegenheid ontworpen door Max, met mijn naam erin gegraveerd. Een prachtig aandenken aan deze mooie tijd.

